صفر تا صد خرید زمین در شمال

5 آبان 1402
0 دیدگاه
صفر تا صد خرید زمین در شمال

امروزه افراد بسیار زیادی برای خرید زمین در شمال اقدام می نمایند. به طور کلی آب و هوای مطلوب شهرهای شمالی موجب شده تا افراد بسیار زیادی سرمایه خود را برای خرید و فروش زمین در شمال خرج کنند. بنابراین اگر بخواهید برای خرید زمین در مازندران و 1سایر شهرهای شمالی اقدام کنید، بهتر است ابتدا نکات قابل توجه در این مسیر را بشناسید. در ادامه بررسی خواهیم کرد که چه زمین هایی در شمال ارزش خرید دارند و چگونه بهترین زمین در شمال را خریداری کنیم.

خرید انواع زمین در مناطق مختلف شمال

برای خرید زمین در محمود آباد و سایر شهرهای شمالی در ابتدا باید به بررسی قیمت خرید زمین در شمال بپردازید. برای این کار نیز نیاز است تا مشخص کنید که چه نوع زمینی برای خرید مد نظر دارید. به طور کلی اگر قصد خرید زمین شمال را دارید می توانید با توجه به بودجه خود زمین مناسب انتخاب کنید. زمین هایی که در شمال کشور می توانید برای خرید آن ها اقدام کنید به سه دسته باغات، زراعی و مسکونی دسته بندی می شوند. زمین های مسکونی معمولا از قیمت بالاتری نسبت به دو نوع زمین دیگر برخوردار هستند. بنابراین برای خرید زمین شمال ارزان می توانید به سراغ زمین های زراعی و یا باغات بروید. با این وجود قیمت این زمین ها نیز با پیشرفت قابل توجهی همراه می باشند. به همین دلیل اگر بودجه بالایی برای خرید زمین در شمال ندارید، بهتر است به سراغ این زمین ها بروید.

  • زمین های زراعی

این زمین ها تحت کنترل جهاد کشاورزی هستند. این زمین ها بخش قابل توجهی از زمین های فروشی در آمل، محمود آباد، فریدونکنار و … را تشکیل می دهند. معمولا برای این زمین ها نمی توان مجوز ساخت گرفت. به همین دلیل اگر می خواهید در شمال خانه یا ویلا بسازید بهتر است قید خرید این زمین ها را بزنید.

  • زمین باغات

دیگر انواع زمین هایی که در شمال کشور به فروش می رسند، زمین های باغات هستند. این زمین ها نیز بخش قابل توجهی از شهرهای شمالی را پوشش می دهند. نکته قابل توجه در رابطه با زمین های باغات این است که قیمت این زمین ها کمتر از زمین های مسکونی می باشد. اما می توان برای تغییر کاربری این زمین ها اقدام کرد و با پرداخت جرایم آن ها را به زمین های مسکونی تبدیل نمود.

  • زمین های مسکونی

کمترین آگهی فروش زمین در شمال متعلق به زمین های مسکونی می باشد. این زمین ها کمترین حجم زمین را در شمال به خود اختصاص می دهند و در عین حال قیمت بالاتری دارند.

خرید زمین در مناطق مختلف شمال

عوامل موثر در تعیین قیمت زمین در شمال

فروش زمین در شمال و قیمت گذاری زمین ها بر اساس فاکتورهای مختلفی انجام می شوند. شناخت این فاکتورها به شما کمک می کند تا بتوانید زمین مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری نمایید. بنابراین هنگام خرید زمین در شمال به این عوامل توجه داشته باشید.

  • ویژگی های ظاهری:

مهم ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت زمین در نور و دیگر مناطق شمالی ویژگی های ظاهری زمین است. توپوگرافی زمین، موقعیت آب و هوایی، دسترسی به منابع آب، برق، گاز و فاضلاب و … از جمله ویژگی های ظاهری زمین هستند که در تعیین قیمت آن نقش موثری دارند.

  • دسترسی های زمین:

از دیگر عوامل موثر در تعیین قیمت خرید زمین نور دسترسی های زمین به فعالیت های اقتصادی می باشد. زمین هایی که دسترسی بهتری به فعالیت های اقتصادی دارند، از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشند. به همین دلیل قیمت زمین در فریدونکنار و کلانشهرهای شمال بیشتر از روستاهای شمالی است.

  • امکانات اطراف زمین:

هنگام خرید زمین در شمال به امکانات اطراف زمین نیز توجه داشته باشید. اگر امکانات اطراف زمین مانند دسترسی به مرکز خرید، بیمارستان، درمانگاه و … بهتر و باکیفیت تر باشد، قطعا قیمت زمین نیز بیشتر است.

  • آینده و کاربری زمین:

قیمت زمین در رویان، فریدونکنار، نور و دیگر شهرهای شمالی به آینده و کاربری آن زمین نیز بستگی دارد. اگر دو زمین در یک منطقه مشاهده کردید که متراژ یکسان دارند ولی قیمت آن ها متفاوت است، قطعا کاربری آن ها با یکدیگر تفاوت دارد. همانطور که گفته شد زمین های مسکونی گران تر از زمین های کشاورزی هستند. همچنین زمین هایی که کاربری تجاری دارند از قیمت بسیار بالاتری برخوردار می باشند.

بررسی قیمت زمین در مناطق مختلف شمال

همانطور که گفته شد عوامل مختلفی در تعیین قیمت زمین در شمال نقش دارند. به طور مثال دسترسی و حمل و نقل آسان زمین با سایر شهرها و منطقه های اطراف در تعیین قیمت آن نقش مستقیم دارد. زمین هایی که دسترسی آسانی به حمل و نقل شهری و جاده ای دارند، امکان بهره برداری بیشتری داشته و قیمت بالاتری دارند. بنابراین اگر به دنبال زمین ارزان قیمت هستید، بهتر است زمین هایی انتخاب نمایید که از مرکز شهر دورتر هستند و یا در روستاهای شمالی قرار گرفته اند.

قیمت زمین در محمود آباد نسبت به کلانشهرهای شمال کمتر است، اما آب و هوای فوق العاده و منطقه نسبتا آرام آن موجب شده تا امروزه متقاضیان زیادی بخواهند این شهر را برای سرمایه گذاری و خرید زمین انتخاب کنند. با این وجود خرید زمین در آمل، فریدونکنار، سرخرود، رویان و چمستان نیز متقاضی بسیار زیادی دارند. با این وجود علاوه بر عواملی که پیش تر به آن ها اشاره داشتیم، قیمت زمین در سرخرود، آمل، محمود آباد و دیگر شهرهای شمال با یکدیگر متفاوت است. معمولا این اختلاف قیمت به دلیل تفاوت در گستردگی، امکانات، دسترسی ها، میزان مهمان پذیری شهرها و … می باشد.

خرید زمین های ارزان قیمت در چمستان

قیمت زمین در چمستان مانند دیگر شهرهای مازندران تحت تاثیر تورم قرار گرفته است. نکته قابل توجه این است که این شهر از آب و هوای فوق العاده ای برخوردار می باشد. در عین حال قیمت زمین های این شهر نسبت به سایر شهرهای بزرگ شمال مانند آمل، رودسر و … مناسب تر است. البته فراموش نکنید که زمین در برخی از قسمت های چمستان نیز از قیمت هایی مشابه زمین در رودسر، نور و فریدونکنار برخوردار می باشد. بنابراین اگر می خواهید برای خرید زمین در چمستان اقدام کنید به سراغ زمین هایی بروید که از قیمت پایین تری برخوردار هستند. به طور مثال برای خرید خانه قدیمی در این شهر شما تنها پول زمین بنا را پرداخت می کنید. سپس می توانید برای بازسازی آن وام و مجوز دریافت نموده و پس از آن خانه دلخواه خود را بسازید.

همچنین اگر به دنبال خرید زمین شمال ارزان قیمت هستید، می توانید به سراغ زمین هایی بروید که فروشنده آگهی خود را تحت عنوان فروش فوری اعلام نموده است. این عنوان به معنای عجله فروشنده برای واگذاری زمین می باشد و قطعا قیمت منصفانه و مناسب تری را برای فروش به متقاضیان پیشنهاد می دهد. خرید زمین در سرخرود نیز می تواند انتخاب فوق العاده ای برای سرمایه گذاری در شهرهای شمالی باشد. این شهر ساحلی از زمین های ویلایی مناسبی برخوردار است و به همین دلیل می تواند انتخاب عاقلانه ای برای سرمایه گذاری باشد. زیرا احتمال پیشرفت این شهر و افزایش قیمت زمین های آن بسیار زیاد است. بنابراین اگر بودجه زیادی برای خرید زمین ندارید، می توانید سرمایه خود را صرف خرید زمین های اطراف این شهر کنید.

اشتباهات رایج هنگام خرید زمین در شمال

اگر قصد خرید زمین در فریدونکنار و یا دیگر شهرهای شمال مانند آمل، رویان و … را دارید، بهتر است از رایج ترین اشتباهات اکثر افراد هنگام خرید زمین در شمال آگاه باشید. مهم ترین و شایع ترین اشتباهات هنگام خرید زمین در شهرهای شمالی عبارتند از:

  • عدم توجه به دلیل و نیاز خرید

یکی از ابتدایی ترین اشتباهات هنگام خرید زمین در شمال عدم توجه به نیاز خانواده است. به طور مثال افراد بدون توجه به نیاز خانواده به سراغ خرید ویلاهای بزرگ و مجلل می روند. در صورتی که نگهداری و رسیدگی به این ویلاها بسیار هزینه بر است. از طرفی ممکن است افراد تنها چند روز در سال داخل این ویلاها سکونت داشته باشند. در این صورت نیز نگهداری از این ویلا تنها اتلاف هزینه می باشد.

  • ضرورت انتخاب زمین های ساحلی

یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد هنگام خرید زمین در رویان مرتکب می شوند، الزام نمودن خرید زمین ها و یا ویلاهایی می باشد که کنار ساحل قرار گرفته اند. شاید در نگاه اول این ویلاها بسیار جذاب باشند، اما قطعا باید هزینه ای بسیار گران تر از سایر ویلاها برای خرید آن ها پرداخت نمایید. از طرفی در مازندران فاصله شهر تا ساحل خیلی کم است و می توانید با پرداخت هزینه ای کمتر نیز از زیبایی ساحل لذت ببرید.

  • عدم ارزیابی موقعیت زمین

هنگام خرید زمین در شمال تنها به ظاهر و ویژگی های زمین توجه نکنید. بلکه در نظر بگیرید که دسترسی های زمین به امکانات اطراف به چه صورت است. آیا زمین در نزدیکی مراکز تجاری، فرهنگی و درمانی قرار گرفته است. زمین هایی که از دسترسی های قدرتمندی برخوردار هستند و در منطقه امن شهر قرار گرفته اند، ارزش خرید بسیار بالایی دارند.

برای خرید زمین در بابلسر به این نکات توجه کنید!

  • توجه به قیمت هنگام خرید زمین در شمال بسیار حائز اهمیت است. اما نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که نباید همه چیز را فدای قیمت ارزان کرد. به طور مثال زمانی که شما زمین مورد نظرتان را در بهترین جای مازندران انتخاب می کند، در صورتی که قیمت ارائه شده هیچ تناسبی با قیمت منطقه ندارد حتما دست نگه دارید. قطعا این زمین از مشکلاتی برخوردار است که شما بعدها متوجه آن ها خواهید شد. به همین دلیل بهتر است با افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه مشورت کنید تا از سلامت معامله زمین مورد نظر خود مطمئن شوید.
  • هنگام خرید زمین در شمال حتما به هزینه های پنهان آن نیز توجه داشته باشید. بسیاری از افراد به محض اینکه زمین مورد نظرشان را می بینند و ظاهر آن را بررسی می کنند برای انجام معامله آماده می شوند. در صورتی که ممکن است این زمین نیاز به عقب نشینی داشته باشد، برای دیوارچینی مجوز شهرداری را بخواهد و … . در این صورت شما باید هزینه ای بیشتر از آنچه فکر می کردید پرداخت کنید تا به زمین دلخواه خود برسید. با توجه به این موضوع بهتر است از افراد معتمد و متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا تمامی جوانب زمین را بسنجند. این افراد علاوه بر ظاهر زمین تمامی هزینه های پنهان آن را نیز مورد ارزیابی قرار می دهند. سپس به شما خواهند گفت که این زمین ارزش معامله کردن را دارد یا خیر؟
  • هنگام خرید زمین به بازار عرضه و تقاضا نیز توجه داشته باشید. زیرا در برخی از مواقع ممکن است زمین مورد نظر شما به دلیل موقعیت قرارگیری که دارد مورد استقبال افراد قرار گیرد. این زمین شاید امروزه با قیمت مناسبی عرضه شود، اما احتمال دارد پس از چند ماه با افزایش قیمت شدید مواجه شود.

سایت فروش زمین در شمال

امروزه خرید و فروش زمین در آمل با استقبال بی نظیری مواجه شده است. بنابراین افراد سودجو و غیر متخصص بسیار زیادی سعی دارند از این بازار استفاده کرده و به پول برسند. با توجه به این موضوع هنگام انتخاب سایت و مشاور برای خرید زمین در شهرهای شمالی دقت کنید تا در دام این افراد نیوفتید. سایت نمادار یکی از بهترین و معتمدترین سایت های املاک است که بهترین زمین ها را با مناسب ترین قیمت ها در اختیار شما قرار می دهد. مشاورین املاک نمادار به طور رایگان شما را در خصوص خواسته و نیازهایتان راهنمایی می کنند. در این صورت به راحتی می توانید نیازهای خود را بشناسید و برای خرید زمین مناسب اقدام نمایید.

پس از آن که شما ویژگی های زمین مورد نیازتان را شناختید، مشاوران املاک نمادار بهترین زمین ها را متناسب با بودجه شما معرفی می کنند. پس از آن می توانید در کنار مشاورین به ارزیابی ویژگی های زمین پرداخته و انتخاب درستی داشته باشید. نکته قابل توجه در رابطه با مشاورین نمادار این است که این مشاوران تا لحظه آخر در کنار شما باقی می مانند. به همین دلیل در هر کجای معامله با مشکل مواجه شدید، به راحتی می توانید از این مشاوران کمک بگیرید.

  1. ↩︎

ارسال دیدگاه